Categories

Friday 23 November 2012

Cara-cara Nak Tukar Boot Screen

Assalamua'laikum.. hah, entri kali ni saya nak ajar pulak macam mana nak  tukar boot screen.. Anda tahu tak apa itu boot screen?? ala, tiap kali on laptop, kan ada gambar starting window..hah! yang itu la.. Saya macam biasa la, nak nampak lain daripada yang lain.. So, saya akan ajar macam mana nak tukar boot screen.. Benda ni amat mudah dan pantas.. Ini adalah contoh boot screen yang dah di ubah suai..




First sekali, korang kena ada software Win7BootUpdater.. Korang boleh download kat link bawah ni:

Win7BootUpdater:
http://windows-7-boot-updater.en.softonic.com/

Lepas tu, korang boleh download gambar yang korang suka kat link bawah ni..

Boot Screen Skin:
http://browse.deviantart.com/customization/skins/windows7/?q=Boot+Screen

Dah siap download, korang load file tersebut dalam win7BootUpdater.


Korang jugak boleh tukar ayat kat boot screen tu.. Selamat Mencuba.. :) Macam biasa, kalau ada sebarang permasalahan, boleh tinggalkan komen kat bawah ni.. ^.^

No comments:

Post a Comment

Ada masalah bagitahu saya, Insyaallah saya boleh tolong.. ^.^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...