Categories

Thursday 22 November 2012

Cara-cara Nak Ubah Suai Desktop #1

Assalamua'laikum.. hah, ini adalah tutorial saya yang pertama.. Harap dapat membantu anda semua.. Kepada sesiapa yang dah bosan dengan tema atau theme window 7, saya nak tunjukkan cara-cara nak ubah suai desktop anda supaya kelihatan lebih menarik.. Bawah ini adalah contoh yang saya dah buat..



hah, macam mana?? ada rasa tertarik?? hehe.. ok, straight to the point.. Benda yang warna kelabu/putih kat dekstop tu adalah Rainmeter.. Kalau nak tahu lebih lanjut, korang boleh lawati di sini.. Korang boleh pilih Skin atau tema yang korang minat kat Deviant Art.. Deviant Art adalah laman sesawang yang menyediakan pelbagai jenis tema untuk komputer anda..

Rainmeter Download:

Rainmeter Skin:

Dah jumpa yang berkenan?? Download sahaja.. Ok, Lepas korang download tu, file tu perlukan WinRar untuk membukanya. Kalau takde, klik kt link bawah ni..

WinRar Download:

Harap anda boleh lakukan.. Ikuti tutorial yang seterusnya.. Sebarang masalah, boleh tinggalkan komen kat bawah.. Selamat mencuba.. ^.^

No comments:

Post a Comment

Ada masalah bagitahu saya, Insyaallah saya boleh tolong.. ^.^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...